معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد ببینید | تعطیلی تهران منتفی است ورود شرکت‌های نفتی چین به صنعت نفت عراق وضعیت بحرانی برق در این استان با افزایش ۳ برابری مصرف

شیوه محاسبه عوارض آزادراهی تغییر می‌کند

طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 13
کد خبر: ۳۰۶۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد.

 

 خداداد مقبلی گفت: پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی طرحی است که در زمینه عدالت اجتماعی اثر گذار بوده و باید اجرایی شود چرا که پیش از این هر کس که وارد آزادراه‌ها می‌شد باید کل عوارض آن مسیر را پرداخت می‌کرد اما عدالت اجتماعی می‌گوید رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات آن آماده است، بنابراین در مرحله اول باید عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.

 

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مرحله نخست آزادراه‌های دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است مانند آزاد راه تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- قزوین و قزوین- زنجان، طرح پیمایشی شدن عوارض نیز درآن‌ها اجرایی می‌شود سپس دیگر آزادراه‌ها نیز به این طرح می‌پیوندند.

 

مقبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر تعداد و چگونگی نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز چگونه طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی به دقت اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر دوربین‌های بسیاری در آزادراه‌ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک وسایل نقلیه مختلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و براساس فرمول‌های مختلفی که دارند خودروهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده باشند، را جریمه خواهند کرد اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودرو، عوارض آن را براساس کلیومتر پیمایش شده محاسبه می‌کند.

 

وی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا ۴ آزادراه دولتی که عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است، طی امسال و ماه‌های پیشرو، نحوه پرداخت عوارض‌شان پیمایشی می‌شود و پس از آن در دیگر آزادراه‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار